HUMMUS - POMAZÁNKA Z CIZRNY

By ATELIEROF - 5:55

Na cizrnu, nebo také římský hrách v našem jídelníčku 
často zapomínáme. Je to škoda, protože z nutričního pohledu
 jde o velmi hodnotnou potravinu, za málo peněz. Obsahuje hodně draslíku,
manganu, zinku, fosforu, hořčíku vápníku a železa. Také vytamín B2
a B6. Je výborným zdrojem vlákniny a rostlinných bílkovin.
Zkrátka pochoutka, která nahradí i masité pokrmy.


Když jsem poprvé ochutnala tuhle dobrůtku, měla jsem 
boule za ušima. Rozhodně ji vyzkoušejte.
Jedinou nevýhodou je, že se na její přípravu  musíte připravit 
den předem. I tak Vás jistě nadchne. ;) 



RECEPT:
200 g cizrny
100 g sezamové pasty TAHINI
3 lžíce olivového oleje
a podle chuti česnek, pepř sůl a citrónová šťáva

POSTUP:
Cizrnu jsem den předem namočila. A nechala namočenou
přes noc. Ráno pak slila a vařila v čisté vodě s drceným
kmínem asi 45 min. Po uvaření jsem ji rozmixovala se 2 lžícemi 
olivového oleje. Přidala  TAHINI omáčku, citrónovou šťávu, česnek, pepř a sůl.
Směs by měla mít konzistenci vyšlehaného tvarohu, 
proto podle potřeby přidávejte studenou vodu.. 
Pomazánka se skvěle hodí k tmavému pečivu ;)
Dobrou chuť Renča

  • Share:

You Might Also Like

6 komentářů

  1. Jé, to vypadá pěkně. Mně hummus nedávno dělal k večeři přítel a měli jsme ho s opečenou tortillou to byla mňamka.

    Dívka z venkova

    OdpovědětVymazat
  2. Hummus jsem zatím nikdy nezkoušela, ale vždy jsem si říkala, že bych jej ráda ochutnala. Vůbec nevím jak si jeho chuť představit, takže to bude velká neznámá.
    Můj blog: Veronique beauty

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Byla jsem na tom stejně, jeho chuť mě pak mile překvapila.. ;)

      Vymazat
  3. Hummus jsem už zkoušela. Nedávám tam česnek, ale dost citronu. Je to mňamka
    Jsi krasna

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. My česnek doma milujeme a přidáváme téměř všude, kde to jen trochu jde. Věřím, že i Váš Hummus je jistě vynikající a lahodný jako ten s česnekem..

      Vymazat