ŠVESTKOVÁ POVIDLA

By ATELIEROF - 12:16

Krásný večer.
I tentokrát zůstaneme u švestek. :)
A to u povidel, kdo by je neznal.. Už jako dítě jsem milovala jejich vůni
a chuť. Mám je dodnes spojené s lívanci, koláčky, buchtami a
jinými dobrotami, kterými nás babička vždy hostila.





Povidla byli něco jako svátost, hlavně
když bylo málo švestek. To se s nimi potom teprve muselo 
šetřit. Možná i pro náročnost jejich přípravy, bylo vždy víc buchet tvarohových 
a makových. Babička vždy povidla několik hodin míchala.
Dodnes nechápu, kde na to brala sílu a trpělivost.
Ale tu vůni co se vždy vinula celým domem a okny až na zahradu,
tu mám v paměti dodnes.
Nebojte se, můj dnešní recept není z babiččina starého sešitu..
Mám pro Vás docela jiný, zato hodně skvělý.
Tyto povidla totiž nebudete míchat a to vůbec!!!
Nevěříte? Nedivím se, když mi tento recept kamarádka dávala
i já byla na pochybách. 
Ale světe div se! Mám první várku ve sklepě na regále. 
A chystám se na další.. Jsou výborná a přípravou
opravdu nenáročná. Krom trhání a vypeckování švestek.
Ale tady opravdu veškerá dřina končí..
Tak jdeme na to.. ;)

Budeme potřebovat:
3 kg švestek
1/2 kg cukru
130 ml octa
1 lžička skořice
50 ml rumu

Švestky vypeckujeme. Dáme do hrnce v kterém budeme vařit a zasypeme cukrem.
Přilijeme ocet. Už tady nemícháme!!!! Takto necháme 24 hod. odstát.
Další den vaříme nejprve 1 hod. pod poklicí prudším varem.
Po té zmírníme na 2 -3 stupeň. (Záleží na kamnech, já vařila na 3)
A vaříme 4 až 5 hod. Mě stačily 4 hod. Švestky si jen tak zlehka pobublávají.
Důležité je vůbec nemíchat ani neujídat. Jděte si zatím uklidit, nebo vyžehlit.. ;)
Když jsou povidla uvařená rozmixujeme je tyčovým mixérem.
Naběračkou nalijeme do skleniček, které jsme vypláchli horkou vodou.
Zavřeme a postavíme na víčka do úplného vychladnutí.. 
Hotovo! Povidla jsou na světě.. ;) A krom času jsou opravdu
nenáročná. Co říkáte?
Od rodiny i známých jistě sklidíte poklonu. Vždyť povidla, odjakživa zvládaly
jen ty nejlepší hospodyňky. To je výzva, nemyslíte?
A to nemluvím o tom, jak nádherně Vám povidla provoní byt.
Konec váhání.. vždyť letos je švestek na každém rohu. 
Bylo by škoda toho nevyužít.. ;)











  • Share:

You Might Also Like

0 komentářů